Benidorm tornarà a ser una de les principals seus de la Costa Blanca Cup 2026, el torneig internacional de futbol base que se celebrarà de l’1 a l’11 de juliol i que reunirà joves futbolistes de 34 països i un total de 319 equips.
L’esdeveniment comptarà de nou amb dues competicions: el torneig internacional de futbol i el campionat de futbol sala, tots dos en categories formatives. L’edició d’enguany torna a superar les xifres de participació i consolida la Costa Blanca Cup com un dels esdeveniments de futbol base més destacats del calendari nacional i internacional.
La competició de futbol sala es desenvoluparà de l’1 al 5 de juliol i comptarà amb 113 equips procedents de 9 països. En aquesta modalitat participaran 56 equips nacionals i 57 internacionals, amb representació de països com França, Austràlia, Veneçuela, Brasil, Canadà, Colòmbia, Anglaterra i Irlanda.
Per la seua banda, el torneig de futbol començarà amb l’arribada dels equips el 5 de juliol i es prolongarà fins a les finals del dia 11. En aquesta modalitat competiran 206 equips de 25 països, amb una presència internacional superior a la nacional: 117 equips estrangers davant de 89 espanyols. Entre els països participants figuren Brasil, Estats Units, Canadà, Xile, França, el Marroc, Mèxic, Noruega, Portugal, Suïssa, Turquia, l’Uruguai i Uganda, entre altres.
La Costa Blanca Cup també manté el seu vessant solidari amb la participació de xiquets i xiquetes procedents d’Uganda, gràcies a la col·laboració amb una entitat social que treballa amb menors en situació de vulnerabilitat. La seua presència permetrà compartir experiències esportives, culturals i formatives amb participants d’altres països.
Benidorm serà la seu principal del torneig, que també comptarà amb partits en altres municipis de la Marina Baixa i la Marina Alta, com la Vila Joiosa, Altea, l’Alfàs del Pi, la Nucia, Finestrat i Calp.
El torneig es fonamenta en quatre grans eixos: la competició esportiva, el caràcter internacional, l’impuls del turisme esportiu i l’experiència de convivència entre joves de diferents cultures. Durant estos dies, la ciutat rebrà milers de jugadors, cossos tècnics i famílies, reforçant el paper de Benidorm com a destinació vinculada a l’esport, la convivència i els grans esdeveniments internacionals.